Уважаеми клиенти и партньори,
5 и 7 май 2021 г. са неработни дни за ОмегаСофт .
Ще Ви помолим да отправяте запитванията си към e-mail: omekssupport@omegasoft.bg, като ще Ви отговорим при първа възможност.
Екипът на ОмегаСофт
Поради обявеното в Република България извънредно положение,
ОмегаСофт е одобрен доставчик по проекта „Ваучерна схема за предоставяне на услуги за информационни и комуникационни технологии (ИКТ услуги) на микро, малки и средни предприятия (МСП)“ на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия.
Всичко за ваучерната схема можете да прочетете в сайта на ИАНМСП - https://www.sme.government.bg/?page_id=43322
Типът ваучери, за които сме одобрени е 2.2. Група 2: ИКТ услуги за оптимизиране на управленски, производствени и логистични процеси, в т.ч.:
- Софтуерни решения, насочени към оптимизиране и проследяване на управленски процеси;
- Софтуерни решения, насочени към оптимизиране и проследяване на производствени процеси;
- Софтуерни решения, насочени към оптимизиране и проследяване на логистични процеси.
Механизмът на изпълнение на ваучерната схема е следният:
- ИАНМСП стартира процедура по набиране на заявления за получаване на ваучер във ваучерната схема;
- Предприятията-кандидати подават заявление за получаване на ваучер по електронен път;
- В срок от 20 работни дни след изтичане на крайния срок за подаване на формуляри за кандидатстване по ваучерната схема, ИАНМСП извършва оценка по реда на тяхното постъпване;
- Кандидатите, които отговарят на критериите за допустимост се класират съгласно принципа „първи по ред, първи по право“ за съответния тип заявен ваучер според стойността (тип 1 или тип 2), а за ваучерите от тип 2-за съответната група дейности, определени в НСНМСП 2014-2020 (като високотехнологични и средно високотехнологични се възприемат като група дейности №1, интензивни на знание услуги производства-група дейности №2 и нискотехнологични и средно нискотехнологични промишлени-група дейности №3) и вътре в самата група дейности – за съответната група заявени ИКТ услуги. Съгласно специално разработена Методика за оценка и класиране на получени проектни предложения по ваучерната схема минимум 450 предприятия ще получат ваучери;
- Съставя се допълнителен списък с резервни допустими кандидати, за които ресурса на ваучерната схема не е достигнал. Допълнителния списък е структуриран по аналог на списъка с класирани кандидати, в съответните заявени тип ваучер, група дейност и група ИКТ услуги;
- След представяне на искане за плащане и отчетните документи, доказващи изпълнението на дейностите по ваучера, ИАНМСП извършва документална проверка в срок от 5 работни дни.
Стойността на ваучера се изплаща само при изпълнение на дейностите и постигнатите резултати.
За повече информация и съдействие за съвместна работа по ваучерната схема, свържете се с нас на телефон +359 2 439 68 62 или на имейл sales@omegasoft.bg
27 и 31 декември 2019 г. са неработни дни за офиса на ОмегаСофт.
Благун Калчев, Веселин Гергинов и Томислав Попов,
Уважаеми клиенти,
30 април 2019 г. е неработен ден за ОмегаСофт ООД
Ще очакваме запитванията ви на e-mail: omekssupport@omegasoft.bg, като ще Ви отговорим при първа възможност.
Екипът на ОмегаСофт.
Във връзка с предстоящото приемане на промените в „Наредба № Н-8 от 2005 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица и от самоосигуряващите се лица“, е задължително:
- Декларация 1 да се изготви от текущ месец януари 2019 г. с версия 4.0.6
- Месец януари 2019 г. да бъде приключен с версия 4.0.6.
Заплатите за месец януари 2019 г. могат да бъдат обработени с версия 4.0.5, както и да се извадят платежни документи, тъй като с версия 4.0.6 няма да има промени в изчислителния механизъм, които биха довели до разлики между обработените и изплатени заплати и записаните данни при месечно приключване.
На 17 и 18 май 2018 г. ОмегаСофт няма да работи с клиенти.
На 26 април 2018 г. консултантите на ОмегаСофт ще присъстват на обучение от 16:30 часа. Поради тази причина няма да отговарят на запитвания след този час.
Моля отправяйте въпросите си на e-mail: omekssupport@omegasoft.bg.
В ДВ брой 102 от 22.12.2017 г. е обнародван Закон за изменение и допълнение на Кодекса на труда.
НАЙ-ВАЖНОТО ОТ НАПРАВЕНИТЕ ПРОМЕНИ:
Срок за изплащане на обезщетенията при прекратяване на трудовия договор
Регламентира се срокът, в който работодателят е задължен да изплати обезщетенията, дължими при прекратяване на трудовото правоотношение, като се дължи и законната лихва при неизпълнение. Досега подобен текст липсваше. В чл. 228 от КТ се създава ал. 3:
„(3) Обезщетенията по този раздел, дължими при прекратяване на трудовото правоотношение, се изплащат не по-късно от последния ден на месеца, следващ месеца, през който правоотношението е прекратено, освен ако в колективния трудов договор е договорен друг срок. След изтичане на този срок работодателят дължи обезщетението заедно със законната лихва.“
Тук трябва да се обърне внимание на текста "дължими при прекратяване на трудовото правоотношение". Тази разпоредба не би следвало да се отнася за обезщетението съгл. чл. 222 ал. 1 за оставане без работа, защото:
- при това обезщетение задължението за работодателя възниква от момента на предявяване на искането и удостоверяване на обстоятелствата от страна на работника или служителя./Обезщетението се изплаща за времето, през което лицето е останало без работа след уволнението, но за не повече от 1 месец. Следователно лицето следва да представи декларация, че за изминалия 1 месец след прекратяването на трудовия договор не е в трудово правоотношение и да приложи трудовата си книжка./
- срокът, за който се изплаща обезщетението за оставане без работа може да бъде по-дълъг от един месец (определен с акт на Министерския съвет, индивидуален или колективен трудов договор).
Засилват се контролните функции на Изпълнителната агенция "Главна инспекция по труда".
На агенцията се предоставят правомощия да извършва проверки по повод изплащането на трудови възнаграждения и обезщетения и след прекратяване на трудовите правоотношения и да дава задължителни предписания на работодателя и органа по назначаването за изплащане на неизплатени трудови възнаграждения и обезщетения след прекратяване на трудовите правоотношения.. Променят се чл. 399, 404 и 412а от КТ.
Работното време на ОмегаСофт за 22-12-2017 г. приключва в 12:30 часа.
Пожелаваме ви весели празници!
В „Държавен вестник“, брой: 97, от дата 5.12.2017 г. са обнародвани промените в ЗДДФЛ, като част от Закона за изменение и допълнение на Закона за данък върху добавената стойност.
Извадката, касаеща ЗДДФЛ:
§ 45. В Закона за данъците върху доходите на физическите лица (обн., ДВ, бр. 95 от 2006 г.; изм., бр. 52, 64 и 113 от 2007 г., бр. 28, 43 и 106 от 2008 г., бр. 25, 32, 35, 41, 82, 95 и 99 от 2009 г., бр. 16, 49, 94 и 100 от 2010 г., бр. 19, 31, 35, 51 и 99 от 2011 г., бр. 40, 81 и 94 от 2012 г., бр. 23, 66, 100 и 109 от 2013 г., бр. 1, 53, 98, 105 и 107 от 2014 г., бр. 12, 22, 61, 79 и 95 от 2015 г., бр. 32, 74, 75, 97 и 98 от 2016 г. и бр. 58 и 63 от 2017 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 50:
а) алинея 5 се изменя така:
„(5) Местните физически лица прилагат към годишната данъчна декларация по ал. 1 доказателства за размера на внесените в чужбина данъци и задължителни осигурителни вноски.“;
б) в ал. 6 думата „удостоверение“ се заменя с „доказателства“.
2. Създава се чл. 50а:
„Възможност за деклариране на необлагаеми доходи
Чл. 50а. Местните физически лица могат да декларират в годишната данъчна декларация по чл. 50 придобитите през годината доходи по чл. 13, полученото имущество по наследство, завет и дарение, както и полученото имущество с възстановено право на собственост по реда на нормативен акт.“
3. В чл. 53 ал. 6 се изменя така:
„(6) Лицата, които подадат годишната данъчна декларация до 31 януари на следващата година по електронен път, ползват отстъпка 5 на сто върху данъка за довнасяне по годишната данъчна декларация, но не повече от 500 лв., при условие че нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на декларацията и данъкът за довнасяне е внесен в срок до 31 януари.“
4. В чл. 56:
а) досегашният текст става ал. 1;
б) създава се ал. 2:
„(2) Предприятията – платци на доходи, подават декларацията по чл. 55, ал. 1 само по електронен път.“
5. В чл. 73, ал. 4 думите „до 30 април“ се заменят с „до 15 март“.
§ 46. Разпоредбите на § 45, т. 1 и 2 се прилагат и за доходи, придобити от физическите лица през 2017 г.
§ 47. Предприятията подават декларацията по чл. 55, ал. 1 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица само по електронен път, ако задължението за подаване на декларацията възниква след 31 декември 2017 г.
§ 48. Данъчно задължените лица по Закона за данъците върху доходите на физическите лица ползват отстъпката по чл. 53, ал. 6 върху данъка за довнасяне и за годишната данъчна декларация за 2017 г.
§ 49. Срокът за подаване на справката по чл. 73, ал. 1 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица за доходи, изплатени през 2017 г., е до 15 март 2018 г.
Целият Закон за изменение и допълнение на ЗДДС - http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=120210
15 ноември 2017 г. е неработен ден за Консултантски отдел на ОмегаСофт ООД.
Ако сте потребители на операционна система Windows 10, моля прочетете ТАЗИ ИНСТРУКЦИЯ, за да върнете настройките на системата си във състоянието им преди пакета за обновяване „2017-10 Cumulative Update for Windows 10 …“, който не позволява да се инсталират каквито и да било приложения извън "Microsoft Store"
3 октомври 2017 г. ОмегаСофт ООД няма да предлага консултации по телефон, e-mail и на място.
Ще Ви помолим да отправяте запитванията си към e-mail: omekssupport@omegasoft.bg , като ще Ви отговорим при първа възможност.
Уведомяваме Ви, че считано от 1 октомври 2017 г., ОмегаСофт ООД прекратява поддръжката на „Омекс® Стартер“.
Клиентите, които притежават този продукт, ще могат да мигрират към друга конфигурация от фамилията „Омекс® 2000“.
Клиентите, които имат необходимост да продължат да използват наличната в „Омекс® Стартер“ функционалност, ще могат да го осъществят единствено под формата на хостинг в ОмегаСофт ООД.
За повече информация, обърнете се към Търговски отдел на тел. +359 2 439 68 62.
Уведомяваме Ви, че, позовавайки се на Закона за защита на личните данни,
ОмегаСофт ООД прилага ограничения на електронната си поща, които няма да позволяват получаване и изпращане на файлове, съдържащи лични данни.
Съобщенията, съдържащи лични данни, ще бъдат автоматично филтрирани и унищожавани.
Ограниченията са в сила от 05.07.2017 г.
Напомняме, че единственият начин за предаване и приемане на информация и документи, съдържащи лични данни, между Вашата организация и ОмегаСофт ООД, е през Системата за обмен на лични данни.
Понеделник, 12 юни 2017 г., поради технически причини, независещи от екипа на ОмегаСофт, е неработен за офиса ден.
Благодарим Ви за разбирането.
Поради това, считано от 01 март 2016г., ще прекратим консултациите при възникнали проблеми на инсталации на продукта под Windows Server 2003, аналогично на ситуацията с Windows XP (прекратена поддръжка на 8 април 2014г.) .
ОмегаСофт ООД е високотехнологична компания, която работи в бързопроменяща се бизнес среда.
Ние развиваме и прилагаме доказани практики, за да бъдем на върха в нашата област.
Насърчаваме развитието на нашите служители.