ОМЕГАСОФТ БЛОГ

02 април 2018 г.
Рожден ден

Имало едно време една компания. Всъщност си я има и досега. Казва се ОмегаСофт и се пръкна на бял свят (или, ако предпочитате, в икономическото пространство на Република България) на 01 април 1994 година. Майтап, майтап, ама не съвсем – нейното учредяване беше продиктувано от ясната амбиция на основателите да заемат водещо място сред производителите на софтуер за управление на човешки ресурси в страната.

Създателите на ОмегаСофт смятаха, че:

а) това им е по силите

И

б) им се полага.

И така, „плюха“ си на клавиатурите и се захванаха за работа.

Първите години минаха в развитие на софтуерните платформи, създаване на продукти, получаване и обработване на обратната връзка от клиентите на фирмата. Само 17 месеца след създаването на ОмегаСофт ООД, през септември 1995 година,

продуктът Омекс® спечели златен медал на Международния Пловдивски панаир.

Въпреки, че тези години не...
22 декември 2017 г.
Клаус

Дядо Коледа (който всъщност се казваше Клаус) остави баркод четеца, свали очилата и разтърка очи. Машинката беше позагряла. Нищо ѝ нямаше – беше изкарала много коледни инвентаризации, щеше да изкара и още. Освен ако драстично не се променеше технологията за маркиране на стоки. Клаус се ядосваше повече на очилата. Заради градения с векове имидж, все още ходеше с малките кръгли очилца, на които, поради площта им, не можеха да се сложат прогресивни стъкла, за да ги ползва за близо и далеч. И ето – непрекъснатата смяна на двата чифта го разсейваше и дразнеше. От друга страна гледаше философски на въпроса с проверката на описа с подаръците. Съгласно процедурата за качествен контрол на подаръците преди спедиция, се изискваше неговото лично участие. Поне проформа.

Дядо Коледа сложи цайсите „за далеч“ и погледна шейната. Беше перфектна. Сменени плазове, лакирани дървени части, заредени докрай акумулатори на загряващото одеяло – спор...
18 декември 2017 г.
Клиентът винаги е прав  

Коледа е. Време за пазаруване. Като за световно. Всеки иска да зарадва най-близките си, да внесе допълнителен уют в дома си или да се поглези, като си подари нещо лично. В цялата суетня на тези дни, доста често сме  в ролята на клиенти. И, когато не ни обслужат подобаващо, неизбежно се сещаме за мантрата „Клиентът винаги е прав“. И, защото сме клиенти, особено през това време на годината, сме готови да вменим нашата непогрешимост на целия търговски свят.

Следващите редове ще се опитат да хвърлят известна светлина как ние, хората от „ОмегаСофт“, разбираме правотата на своите клиенти. Защо считаме, че трябва да обърнем внимание на този въпрос? Какво е по-различно при нас, та да се обръщаме критично към една „азбучна истина“?

На първо място, това е фактът, че отношенията ни с клиента, поради естеството на работа ни и взаимния интерес на страните, са обречени да бъдат дългосрочни. Днес,...
14 декември 2017 г.
Коледа и голямото пазаруване



Големите празници са периода на „голямото пазаруване“. Всеки търговец интензивно предлага своите стоки, съпроводени с намаления и подаръци. Потребителите, от своя страна, се впускат в динамично пазаруване, възползвайки се от предложените промоции.

Освен подаръци за своите близки, по време на празничните кампании успяваме да си позволим и покупки за себе си, които се възпираме да направим при редовните им цени. Но, поддадени на изкушението за изгодно пазаруване, често импулсивно купуваме вещи и услуги, за които след това не намираме приложение. В най-добрия случай успяваме да ги подарим на някой, за да не събират прах вкъщи. (Признайте, че поне веднъж сте го правили!)

Съвсем разбираемо се водим от концепцията за спестените пари, но е напълно възможно при финалната равносметка похарчената сума да се окаже неползотворен разход.

Разбира се, когато купувач е бизнесът, не можем да говорим...
07 декември 2017 г.
Знанията са по-скъпи от парите





"Знанията са по-скъпи от парите“

Мокша



Преди няколко дни споделих пред познати намерението си да запиша конкретна магистърска програма. В отговор получих изненадани реакции и възклицания от типа „Ти луда ли си?“, „За какво ти е?“, „До стотната си годишнина ли ще се подвизаваш из университетите?“. Признавам, че аз бях два пъти по-изненадана. Тези реакции така ме вцепениха, че успях да отговоря само с неаргументираното „Защото така искам!“. Но си взех темата „за домашно“, защото остави в мен чувство за непримирение и желание за дискусия.

Затова днес ще говорим за обучението на персонала.





„Дай на човек една риба и той ще яде един ден. Научи го да лови риба и той винаги ще има храна.”

Китайска мъдрост





Обученията и повишаването на квалификацията на персонала са сигурен път към успешното функциониране на всяка компания.

...
04 декември 2017 г.
Дигитализация и устойчиво развитие

21-ви век е векът на информационните технологии. ИТ индустрията се развива с динамични темпове и навлиза във всяка част от ежедневието ни.

За огромна радост на природата, бизнесът все по-активно дигитализира документацията си.

Какво е дигитализация на документацията?

Представете си цялата документация на фирмата, събрана на едно място. Какъв ли би бил обемът на всичките тези листове хартия? Може би ще им е необходим един огромен стелаж. А може да заемат цяла стая. Или дори да запълнят до тавана средно голямо производствено помещение.

Сега си представете едно устройство с размери например метър на метър. И информацията от всичките документи е в него.

Ето това е дигитализацията на документация – превръщането на документи на хартиен носител в електронни документи.

Ще ви разкажа една история.

Преди ерата на дигитализацията на НОИ, работих по граждански договор....
27 ноември 2017 г.
 

Значителна част от софтуерните компании в България се занимават със създаването и поддръжката на продукти, свързани с различни аспекти от дейността на една фирма – счетоводство, контролинг, деловодство, юридически норми, човешки ресурси и т.н. Много от тях са с наистина дълга история – повечето са създадени в „зората на демокрацията“, а някои дори са връстници на Указ56. Дългият им живот доказва по безспорен начин, че създаваното от тях е необходимо и оценено от потребителите си.

На общия фон на тези компании прави впечатление сериозната разлика в броя на фирмите, които разработват счетоводен софтуер, от една страна и тези, които работят в полето на човешките ресурси (или „Личен състав“...
16 ноември 2017 г.
Омекс® и светлото бъдеще

Повече от 25-годишна история и над 700 000 (седемстотин хиляди!) „омексзависими“ в цялата страна.

Това е кратката биографична справка на продукта, с който ежедневно се идентифицира ОмегаСофт ООД. За много от клиентите си ние сме „хората от Омекс-а“. Всъщност, когато си направил нещо полезно и запомнящо се, тази оценка е вид комплимент.

В това писание няма да стане дума за отговорността и грижата пред многобройните потребители на Омекс®. Ще се опитаме да разкажем простичко и сбито какво правим, за да продължаваме да бъдем „хората от Омекс-а“, т.е. да държим интереса на клиентите ни буден.

Днес и най-взискателните ни клиенти признават, че системата Омекс® прави всичко (или почти всичко) в областта на изчисляване на трудовите възнаграждения. Трудно се намира аналогичен софтуер, който покрива обхвата на Омекс®, когато става дума за изчисления, справки и изходни документи....